Utbudet på marknaden är större än någgonsinn, det är också mycket erbjudande och kampanjer. Lägg till lågkonjunktur och bilden kanske inte är jätteoptimistisk. Dagens kunder är inte lojala, kundklubbar och andra jippon till trots. Priset och kvaliteten spelar stor roll.

MEN du KAN påverka, om du har verktyg som gör skillnad för kunden.
En av de största anledningarna till att vi byter inköpsställe eller levarantör är dålig service upp till 70% ogillar verkligen att bli dåligt bemött eller att inte bli sedda. 10-15% lämnar på grund av priset och ytterligare 10 - 15% på grund av dålig kvalitet. Vad kan vi göra åt det?

GOD SERVICE - säg hej och möt din kund med ett leende
ÖGONKONTAKT - och en nick, en bekräftelse på att du sett och noterat.
BEMÖTANDE - möt med respekt, lyssna med båda öronen och gör gärna det "lilla extra" för att din kund ska känna sig väl behandlad.

Fungerar med små justeringar även digitalt och på telefon. Frågor, mejla cecilia@candouit.se eller ring 070 544 12 61.

Petinfocus.se - Din Digitala Partner i djurbranschen.
Kurs/träning/yrkesutbildning och mycket mera.
Enkelt, kostnadseffektivt och smart i husdjurs sammanhang.
Produkter och tjänster till djurägare.
En plats. Många möjliheter!

Hemsida